|
|
UNIQA samarbeider med en dansk verdensledende leverandør for å utvikle elektroniske lekeplasser og ikke minst læringsplattformer. Her kombineres lek og bevegelse med læring. De elektroniske lekeplassene og læringsplattformene finnes i mange forskjellige design. Alle har imidlertid til felles at plattformen er basert på de unike sensorenhetene som aktiveres av berøringsfunksjon, som i ettertid kommuniserer med brukeren gjennom lys, lyd og tale. Kort fortalt er plattformen elektronikk som kombinerer læring, lek, bevegelse, trening og glede.
Proludic har designet en serie dynamiske strukturer, som alle bidrar til en ny dimensjon i spillet. Serien vil skille seg ut i ethvert leke- eller idrettsområde.
Fantasifull, utfordrende og dynamisk
Med elektroniske og interaktive funksjoner er denne fantasifulle, utfordrende, dynamiske serien med lekeapparater designet for barn fra 6 år for å teste balansen deres og utfordre deres evner og mot. De interaktive lys- og lydeffektene genereres gjennom kinetisk energi skapt av brukerne. Disse innovative funksjonene motiverer barn til mer aktiv lek.
- Proludic forhandles med stolthet og enerett av UNIQA i Norden
Playtop Street er et unikt konsept innen interaktive lekeapparater, innebygd i et sikkert gummibelegg. Det er et utendørs lekeområde som fysisk og mentalt stimulerer enkeltpersoner eller grupper av barn og voksne i alle aldre.
Playtop Street-serien har fire forskjellige design, hver med fire interaktive lekeplassspill. De er lette for barn å lære, men vanskelige å mestre.
Med en rekke spill utviklet for å utfordre og forbedre koordinasjon, samarbeidslek og hjelpe barn til å leke og utvikle sosiale ferdigheter.
Playtop Street er laget av resirkulerte dekk for nyttekjøretøy og sportssko. Enten du vil spille med føttene eller hendene, er Playtop Street den ultimate spillopplevelsen. Lekesystemet er formet med satellitter som skaper en rekke farger og lyder ved berøring.
Playtop Street er en energigivende form for lek og trening som virker på både sinnet og kroppen.
UNIQA kombinerer elektronikk, læring og lekeprodukter.
Forskning viser at fysiske lekeredskaper som er interaktive kan motivere barn til å leke mer fysisk. Nøkkelen til å få barna begeistret ligger i dataspillet. Elektroniske lekeplasser er utviklet med inspirasjon fra det som kalles adaptiv programmering fra dataspillverdenen. Adaptiv programmering innebærer at lekeapparatet måler hvor godt et barn har det og lekeplassen kan dermed hele tiden justere og tilpasse seg det enkelte barns nivå.
Få barna til å leke utendørs igjen med morsomme, interaktive, menneskedrevne og bærekraftige lekeapparater fra PlayNetic - det er ingenting som det der ute.
PlayNetics lekeutstyr genererer bærekraftig menneskelig energi ved å bare leke. Dette gjør batterier og underjordiske strømkabler overflødige.
Brukeren genererer energi ved å spille. Energien brukes til å produsere musikk, spennende spill, fantastiske lysshow og mye mer.
Berlin Seilfabrik
Interaktive, unike, bærekraftige og moderne lekeapparater fra Berliner Seilfabrik.
På en elektronisk lekeplass er leken aldri for lett eller vanskelig, så barna blir stadig utfordret. Dette gjør at de er mer motiverte for å spille over lengre tid, og derfor brenner de også mer. På jakt etter lys, lyd og berøring Det interaktive er først og fremst at lekeplassen med både lys, lyd og berøring reagerer på det du gjør. Du kan for eksempel aktivere alle satellitter samtidig, og da er det viktig å berøre så mange satellitter som mulig på under 30 sekunder. På den måten må barn løpe, klatre, jakte for å slå av eller slå på lys eller lyd med et enkelt trykk. Det er et prinsipp velkjent i det tradisjonelle dataspillet. Gjennom interaktiv lek bringes barn og unge inn i en tilstand som lar dem gå utover sine vanlige evner.
Det siste tiltaket er et større fokus på allsidig bevegelse og dens funksjon i forhold til læring. Vår partner har utviklet en læringsapp med flere hundre øvelser klare til bruk. Ved å bruke appen FIL kan både lærere og elever enkelt gjøre øvelsene selv. Gjennom dette oppnås læring både ved å lage øvelsene, men også ved gjennomføring og barna kan derfor lære både å samarbeide eller de kan utfordre hverandre i f.eks. en matematisk øvelse.