|
All bevegelse og sanseerfaring med kroppen stimulerer hjernen og er læring for barnet. Vannlek gir mange muligheter for læring. Her er det mulig å trene ferdigheter i skjenking og måling, hvor hånd- og armmuskler må lære seg å samarbeide med stor presisjon. Barna kan lære om vannets krefter, hvordan ulike materialer synker eller flyter, og hvordan noe kan fiskes opp og kastes tilbake i vannet. Eller barna kan utforske vannets evne til å finne veien – uansett hvilken hindring det må passere. Det er gjennom sansene barna får kunnskap om seg selv og verden.
Det er gjennom sansene barna får kunnskap om seg selv og verden. All bevegelse og sanseerfaring med kroppen stimulerer hjernen og er læring for barnet. Å ha god sansemotorikk gir barnet overskudd og er forutsetningen for godt språk, god konsentrasjon, sosial atferd, selvfølelse og samtidig øker det livsgleden. Vannlek gir mange muligheter for læring og trening av både motoriske og sosiale ferdigheter.
Vannlekeutstyret i Origin-serien er laget av robinia-tre og passer perfekt inn i ethvert naturlig miljø.
Med Origin-serien leker barn i naturen, med naturen og ved å bruke naturen.
Vannlekeapparater fra Norna er alle bærekraftig produsert, med tanke på lave levetidskostnader; Laget av høykvalitets robinia-tre, designet for skoler, institusjoner og det offentlige rom, hvor de kan integreres i det eksisterende landskapet.
Nornas utvalg av vannlekeapparater inviterer til både individuell og sosial lek, og de kreative verktøyene vekker både barnas nysgjerrighet og kreativitet, og stimulerer dermed sansene. Det er mange timer med lek, moro, kreativitet og latter!
Vannlekeapparater fra SIK-Holz er i høy kvalitet og tidløs design som passer inn i både naturlige og urbane miljøer.
Treelementene er i robinia-tre, som utmerker seg ved å være ekstremt egnet for bakkekontakt, med lang levetid.
De vakre vannlekeapparatene skaper en identitet for lekeplassen og barna kan inkorporere dem i rolleleken gjennom lek.
Vannlekeutstyret fra SIK-Holz kan enkelt integreres i ethvert miljø. Her er det mulig for barn å leke alene eller sammen med andre, og dermed stimulere motoriske og sosiale ferdigheter.