Tilbake

Fisketorvet

Lekeplass med fisketema

Fisketorvet København har i årevis bydd på mange opplevelser. Men noe gøy manglet for de minste. Derfor fikk kjøpesenteret en maritim lekeplass fra UNIQA. Og den har blitt en kjempehit.

Den lille klassiske lekeplassen er bygget på en kreativ gummioverflate. "Vi har blitt en heldagsdestinasjon. Med kino, fitness, shopping og til og med segway har vi massevis av tilbud som gjør at familier ønsker å tilbringe en hel dag her. Men vi manglet et tilbud til de minste barna. Og det har vi nå fått med vår nye lekeplass.» Det sier Jacob Bannor, senterleder i kjøpesenteret Fisketorvet i København.

Fisketorvet har de siste årene brukt mange ressurser på å forbedre handleopplevelsen for kundene. Boder og kiosker er fjernet, slik at sentrum blir mer overkommelig, butikkene har fått større fasader og utseendet er strømlinjeformet, slik at det blir flottere designmessig. Alt sammen noe som i tillegg til de mange tilbudene om underholdning og shopping, har brakt kunder til Fisketorvet. Inkludert barnefamiliene.

Anbefaling

"Vi trengte virkelig et sted der foreldre med mindre barn kunne komme. Så nå har UNIQA laget en lekeplass hvor de små barna virkelig kan kose seg", forklarer Jacob Bannor og fortsetter: "Her kan foreldrene ta en god kopp kaffe samtidig, akkurat som det er wifi og lader til iPhone. . Dermed er det også en pause for dem."

En del av prosessen med å renovere Fisketorvet har betydd å åpne opp og fjerne en del av "rotet" Derfor var den store oppgaven for UNIQA også å lage en lekeplass som ikke forstyrret øyet, men som også var morsom for barna.

"Vi ønsket å kunne se alt på lekeplassen. Barn er vant til å bli distrahert, og hvis de plutselig løper bort til BR, som ligger på andre siden av lekeplassen, må foreldrene kunne se det. Derfor er lekeplassen blitt "transparent", det vil si at du kan stå på den ene siden og se hva som skjer og hvilke butikker som er på den andre siden. Det fremmer også handleopplevelsen og oversikten," sier Jacob Bannor.

Lekeplassen har fått havtema i blå farger med mye fisk, og den ser mest av alt ut som en liten tjoret øy midt i det store kjøpesenteret. Noe som passer utmerket både til senterets navn og aktivitetene rundt Fisketorvet, hvor det blant annet er båtutleie. Og så fokuserer lekeplassen, som ikke er større enn 40 m2, på lek og bevegelse fremfor for eksempel digitale tilbud. Men det hindrer absolutt ikke spilleverdien.

"Alle barn i dag har iPad, så det er veldig riktig at vi har en lekeplass som fokuserer på ren lek. UNIQA har truffet målgruppen fullstendig. Faktisk er det så populært at barna brøt barrikadene før vi kunne åpne den offisielt" ler senterlederen.

Er du blitt inspirert vil vi veldig gjerne hjelpe deg